EmprènFP

És un programa de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial que, des de 2012, ve donant suport i impulsant l’emprenedoria i els seus valors en els centres educatius d’FP d’arreu de Catalunya, per la creació de projectes emprenedors.

Des de 2018 aquest programa també ve donant suport i impulsant canvis a metodologies actives d’aula als centres educatius d’FP d’arreu de Catalunya, per desenvolupar aprenentatges basats en projectes.

L’Eugeni d’Ors forma part d’aquesta Xarxa per primer any (Curs 2019-20), havent incorporat en el nostre Projecte Educatiu de Centre aquells aspectes que ens permeten crear, a nivell de centre i en conjunció amb el territori, un context i unes estructures educatives on l’emprenedoria sigui un valor base.

EugeniConnect és un esdeveniment empreinnovador, elaborat conjuntament des dels Programes EmprènFP i InnovaFP dels quals forma part l’Eugeni d’Ors i que treballen conjuntament per afavorir la innovació a través de la creació de projectes emprenedors per part de l’alumnat del centre, en resposta a reptes plantejats per empreses del nostre territori que participen en el projecte. EugeniConnect ha estat organitzat conjuntament amb el Servei de Promoció econòmica de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès.

EugeniConnect
Els tres eixos principals del projecte han estat:

1. Transversalitat. El treball i equips participants s’han format amb alumnat de diferents disciplines i nivells, per afavorir la transferència de coneixement i el treball en equip.

2. Emprenedoria i innovació. Empreses del territori (XTA, Torres i Actua SCCL.) varen plantejar diferents reptes reals als equips d’alumnat, que a través de projectes emprenedors havien de plantejar solucions innovadores i presentar-les a les empreses.

3. Aparador empreinnovador: L’EugeniConnect ha servit per integrar el centre en el teixit econòmic del territori i per demostrar a empreses, agents econòmics i socials, el potencial del nostre alumnat. A la vegada també ha estat una bona eina perquè l’alumnat conegui aquest teixit, estableixi contactes professionals i pugui aplicar a contextos reals les competències adquirides en els seus estudis al centre. Els agents col·laboradors en aquest eix han estat: Jove Cambra Internacional de Catalunya, Universitat Politècnica Campus de Vilanova i la Geltrú, Federació empresarial Gran Penedès Fundació BCN FP.

En aquesta edició han participat els diferents Cicles Formatius de l’Eugeni, tant de primer com segon curs, així com l’alumnat que cursa Batxillerat al centre.

Recull de premsa:

EugeniConnect al Cargol